Jak wygląda proces coachingowy?
Według badań na temat coachingu, prowadzonych przez PwC na potrzeby ICF Global, proces coachingowy trwa średnio od 3 do 6 miesięcy .
Proces coachingowy składa się :
I etap to analiza klienta i jego środowiska, to czas wzajemnego dopasowania,
II etap to etap planowania, ustalania priorytetów, spójności z tym co robię teraz, a tym co chcę osiągnąć,
III etap to wdrożenie, czyli zobaczenie dużego obrazu kluczowych zadań.
II i III etap nazywany jest „coaching through the gap”, czyli skupienie się na tym co ma się wydarzyć między tym co jest teraz, a tym co klient chce osiągnąć w przyszłości.
IV etap to etap ewaluacji i utrzymania rezultatów. W tym okresie spotkania są rzadsze i polegające na usamodzielnieniu klienta w podejmowaniu przez niego kluczowych decyzji.
Kiedy trening – kiedy coaching?
Sam wybierz czego potrzebuje twoja Firma:
Trening gdy… | Coaching gdy… |
… istnieje potrzeba motywacji zespołu. | … istnieje potrzeba uruchomienia motywacji indywidualnej, od wewnątrz. |
… zespół potrzebuje nowych rozwiązań. | … jednostka potrzebuje nowych rozwiązań. |
… zespołowi potrzebna jest nowa perspektywa sposobu jego funkcjonowania. | … jednostka potrzebuje nowej perspektywy sposobu funkcjonowania. |
… należy wzmocnić współdziałanie zespołu, wdrożyć nową strategię działania zespołu. | … uczestnik wykonuje specyficzne zadania, sytuacja firmy wymaga zmiany lub udoskonalenia strategii jego działania. |
… uczestnicy potrzebują skorzystać z usług eksperta. | … należy uruchomić zasoby uczestnika, który jest (staje się) ekspertem. |
… wdrażane są narzędzia stanowiące standard firmy. | … występuje potrzeba użycia precyzyjnych narzędzi do konkretnych potrzeb. |
… obecność innych osób w grupie umożliwia przećwiczenie nowych umiejętności komunikacyjnych. | … mimo znajomości użytecznych narzędzi istnieją przeszkody w ich używaniu. |
Nie jesteś pewien co wybrać? Coaching czy szkolenie? Co najlepiej odpowie na potrzeby Twoje lub Twoich pracowników?
Zadzwoń i porozmawiaj tel. 791 100 737.